Det er litt i lengste laget å sykle til å fra jobb, 15 kilometer og 200 høydemeter forskjell. Men jeg har veldig lyst å sykle mer på jobb. Derfor fant jeg ut att jeg skulle bygge om sykkelen til elektrisk sykkel.
Se detaljer av prosjektet her:
Jeg kjøpte ett ombyggingssett som består av:
Ett fremhjul med nav-motor:
En regulator:
Ett batteri:
Siden batteriet ligger oppå bagasjebæreren kjøpte jeg meg en enkel sykkelveske til å ha bakpå. Da får jeg plass til å ta med meg klesskift også.
Bremsehendler med bryter for regenererende bremsing, og gasshåndtak med batterimåler:
Så nå kan jeg sykle til jobb uten å bli svett. Når sykkelen gjør mesteparten av jobben bruker jeg 30 minutter på jobb, og 45 minutter hjem igjen.
Men myndighetene skal jo selvfølgelig blande seg i dette også Derfor må vi følge reglene her og for ikke å få bot...
Reglene for El-Sykkel i norge er:
Motor må være maks 250watt
Motoren skal ikke gå uten att du trør samtidig.
Motoren må ikke hjelpe til i større hastighet en 25km/t.