Det er litt i lengste laget å sykle til å fra jobb, 15 kilometer og 200 høydemeter forskjell. Men jeg har veldig lyst å sykle mer på jobb. Derfor fant jeg ut att jeg skulle bygge om sykkelen til elektrisk sykkel.

DSC00760

Se detaljer av prosjektet her:

Jeg kjøpte ett ombyggingssett som består av:

Ett fremhjul med nav-motor:

DSC00756

En regulator:

DSC00758

Ett batteri:

DSC00759

Siden batteriet ligger oppå bagasjebæreren kjøpte jeg meg en enkel sykkelveske til å ha bakpå. Da får jeg plass til å ta med meg klesskift også.

Bremsehendler med bryter for regenererende bremsing, og gasshåndtak med batterimåler:

DSC00762

Så nå kan jeg sykle til jobb uten å bli svett. Når sykkelen gjør mesteparten av jobben bruker jeg 30 minutter på jobb, og 45 minutter hjem igjen.

 

Men myndighetene skal jo selvfølgelig blande seg i dette også Frown Derfor må vi følge reglene her og for ikke å få bot...

Reglene for El-Sykkel i norge er:

Motor må være maks 250watt

Motoren skal ikke gå uten att du trør samtidig.

Motoren må ikke hjelpe til i større hastighet en 25km/t.

 


Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv